Umowy dedykowane
Problem
Duży system bilingowy przedsiębiorstwa, obsługuje standardowe umowy z milionami klientów, dotyczące korzystania z dostępnych dla rynku konsumenckiego pakietów usług. Występuje jednak cała grupa klientów biznesowych lub instytucjonalnych, kupujących usługi w dużych ilościach i niekoniecznie standardowych pakietach. Ze względu na specyfikę wielu z nich, występuje konieczność prowadzenia wieloetapowych negocjacji, zakończonych dedykowaną umową, której forma i treść zasadniczo odbiega od standardowego, ustalonego wzoru, a co więcej, może być modyfikowana w ramach procesu negocjacji. Umowa odnosi się również do danych adresowych oraz informacji o dostępności usług, których dotyczy, utrzymywanych w systemie bilingowym. Co więcej informacja zwrotna o sfinalizowanej umowie musi stać się również dostępna w tym systemie, ponieważ wpływa na sprzedaż standardową w objętych umową dedykowaną obszarach.
Naturalnym rozwiązaniem byłaby obsługa kontraktów dedykowanych w samym systemie bilingowym, jednak nie posiada on wymaganej funkcjonalności a jego rozbudowa jako systemu legacy, byłaby bardzo kosztowna i ryzykowna. Sytuacja taka, zmusza personel działów biznesowy, do korzystania z ogólnodostępnych biurowych rozwiązań opartych na edytorach tekstu i arkuszach kalkulacyjnych zasilanych danymi wprowadzanymi ręcznie lub kopiowanych z dostępnych raportów.
Rozwiązanie
Zaprojektowano i wdrożono nowe oprogramowanie rozszerzające, które obsługuje złożony proces tworzenia umowy dedykowanej, obejmujący wszystkie jego etapy, od rozmów wstępnych, poprzez ofertę, proces akceptacji po ostateczne sfinalizowanie umowy. Oprogramowanie zarządza aktualnym statusem procesu oraz wszystkimi danymi i dokumentami pojawiającymi się w jego trakcie. Umożliwia generowanie umów i innych dokumentów z dynamicznie definiowaną zawartością, opartą o dowolnie definiowalne wzorce lub fragmentach tekstów, automatycznie uzupełnianą danymi biznesowymi. Zarządza również relacjami z klientem, gromadzi informacje o jego aktualnej sytuacji z wielu źródeł a także umożliwia koordynację działań zaangażowanego personelu. Oprogramowanie zawiera również całą gamę innych funkcjonalności, dostępnych w różnych interfejsach użytkownika dedykowanych dla różnych ich grup oraz jest ciągle dostosowywane do nowych wymagań biznesowy.
Fakty
- Zarządzanie relacjami i kontraktami ponad 100 000 klientów.
- Ponad 8000 użytkowników z dostępem wewnętrznym i zewnętrznym (Internet)
- Ponad 400 tabel danych
- Integracja ze zbiorami danych ponad 10-ciu milionów klientów.
- System jest nieprzerwanie rozwijany od ponad dziewięciu lat.